CRH Pensioenfonds probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening of de manier waarop het pensioenfonds de pensioenregeling uitvoert. Neemt u dan contact op met het pensioenbureau. Geef hierbij duidelijk aan waarover u niet tevreden bent.
Als u het niet eens bent met ons antwoord, kunt u een klacht indienen. U doet dit als volgt:
1. U kunt een brief of e-mail sturen. Richt uw bericht aan het bestuur;
2. Geef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons antwoord.
Een ontvangstbevestiging van uw klacht ontvangt u binnen één week.
Het bestuur zal vervolgens beoordelen of een klacht door het bestuur zelf kan worden afgehandeld of dat deze direct aan de Klachtencommissie wordt voorgelegd. U wordt hierover geïnfomeerd.
- Als het bestuur de klacht (eerst) zelf afhandelt, zal het bestuur
binnen 2 maanden een reactie op uw klacht geven. Als u het niet
eens bent met de reactie van het bestuur kunt u zich tot de
Klachtencommissie wenden;
- Als de klacht direct wordt afgehandeld door de Klachtencommissie,
dan ontvangt u binnen 4 maanden na ontvangst van de klacht een
reactie.
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht door de Klachtencommissie, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsman Pensioenen of de bevoegde rechter.
Voor een uitgebreide beschrijving over hoe CRH Pensioenfonds omgaat met een klacht, kunt u de klachtenprocedure raadplegen.